Ook dit jaar kunnen festivalgangers gebruik maken van de trein om van en naar hun favoriete festival te reizen. NMBS werkt daarvoor de hele festivalzomer lang samen met dertien grote festivals. Er worden 76 extra treinen ingezet en de capaciteit van een aantal reguliere treinen wordt versterkt. Voor heel wat festivals kunnen reizigers ook genieten van extra voordelige tarieven.
Vorig jaar kozen meer dan 200.000 festivalgangers voor de trein, “het veiligste, snelste en meest duurzame vervoersmiddel om zonder files of parkeerproblemen op de festivalweide te geraken”, aldus de NMBS.
Om nog meer mensen daarvan te overtuigen, zet de openbaarvervoermaatschappij ook dit jaar sterk in op de festivals. Er worden 76 extra treinen ingezet, die samen goed zijn voor meer dan 75.000 zitplaatsen. Daarnaast kunnen reizigers, afhankelijk van de overeenkomst die het festival heeft gesloten met NMBS, aan een zeer voordelige prijs met de trein van en naar het festival.
“Reis in stijl naar de festivals”
Festivalgangers die de komende weken kiezen voor de trein reizen volgens de NMBS “in stijl naar de festivals”. In de eerste plaats dankzij de trein zelf, want speciaal voor de festivalzomer heeft één trein een compleet andere look gekregen. Het design daarvoor werd gemaakt door een getalenteerde reiziger die de daarvoor georganiseerde wedstrijd won.
En ook aan boord van de trein zal de slogan, ‘Reis in stijl naar de festivals’, worden verdergezet. Hoe? Dat blijft voor de reizigers nog een verrassing.
Alle info op nmbs.be
De volledige dienstregeling naar de festivals is te raadplegen via de routeplanner op de NMBS-website of NMBS-app. Voor een overzicht van alle speciale tarieven kunnen reizigers terecht op de website www.nmbs.be/festivals.
P.S. De dertien deelnemende festivals zijn Werchter Boutique (afgelopen weekend), Rampage Open Air, Graspop, Pennezakkenrock, Couleur Café, Rock Werchter, Dour, Hype-O-Dream, TW Classic, Tomorrowland, Esperanzah, Reggae Geel en Pukkelpop.
Het bericht NMBS lanceert festivalseizoen met 76 extra treinen verscheen eerst op Metro.