De krant Metro vergroot zijn sterke positie in het Belgische nieuwslandschap. Dat blijkt uit de nieuwe persbereikstudie die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft gepubliceerd.
Volgens de nieuwe cijfers is Metro de krant met het grootste totaal bereik* (Print + Digital) met niet minder dan 2.921.100 lezers. De krant wordt dagelijks gelezen door 787.700 lezers en behoudt daarmee zijn plaats in de top 3 (Paper + Digital).
Exclusieve lezers
De persstudie bevestigt dat bijna de helft van de Metrolezers geen andere Belgische dagbladen leest: 338.300 Metrolezers zijn exclusieve lezers. Metro blijft bovendien de onbetwiste leider in het Brussels Gewest met 205.000 dagelijkse lezers.
Jongste krant
De Metrolezer is gemiddeld 42 jaar oud, wat van Metro nog steeds de jongste krant van het land maakt. Metro is ook de meest selectieve krant op de doelgroep Verantwoordelijke voor Aankopen (VVA) 18-44 en VVA 18-54.
Metro bedankt haar lezers voor hun enthousiasme en vertrouwen en is trots op het behaalde resultaat.
*Totaal aantal personen dat verklaart minstens een contact met het medium te hebben gehad in de maanden die voorafgaan aan het interview.
Het bericht Metro blijft groeien en ziet lezersbereik sterk stijgen verscheen eerst op Metro.