Altijd korting krijgen op je online aankopen? Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Maar dankzij de FamilyCard, een ambitieuze startup uit Aalst, is het voor meer dan 40.000 FamilyCard-leden de normaalste zaak van de wereld geworden. FamilyCard.be is een digitale webshop klantenkaart waarmee je altijd korting krijgt bij de 865 Belgische én internationale webshops – zoals Collishop, Farmaline, JBC, Hema, Booking.com, Zalando Lounge, Decathlon, Ici Paris XL en La Redoute die zich al aansloten bij FamilyCard. En elke maand komen er webshops bij.
“Vreemd dat dit nog niet eerder bestond”, vertelt de 37-jarige Margot uit Zwijnaarde, die er als de kippen bij was om haar gratis FamilyCard aan te vragen. “Zelf werk ik als management assistant voor een groot technologiebedrijf in Gent en moet ik dus regelmatig hotels, vliegtickets of treintickets boeken voor mijn managers via websites zoals Booking.com, Expedia, Accor Hotels, Thalys, Brussels Airlines, Oui.SNCF, … Toen ik veertien maanden geleden voor het eerst over FamilyCard hoorde, zag ik meteen het nut ervan in omdat ik dagelijks aankopen doe op het internet.”
“Slechts 1 keer klikken”
FamilyCard is een digitale klantenkaart. Maar volgens Margot is het veel meer dan dat. “Het klopt dat het een digitale klantenkaart is, maar dan wel premium versie. Eenmaal je een account hebt en shopt bij de online webshops die aangesloten zijn bij FamilyCard, ontvang je bij elke aankoop korting die gestort wordt op je bankrekening. Zo eenvoudig is dat.”
Elke maand een leuk extraatje
Ondertussen maakt Martine ongeveer 14 maanden gebruik van FamilyCard, privé, maar ook op haar werk. “In overleg met mijn afdelingshoofd en gezien mijn functie als management assistant mag ik vrij gebruik maken van FamilyCard om zo korting te krijgen voor alle online aankopen voor het bedrijf zoals bijvoorbeeld vliegtickets, treintickets, hotels, kantoormateriaal … Dat levert elke maand een mooi bedrag op”.
“Leuk voor mezelf en de collega’s”
Met het geld dat ze op het einde van de maand gespaard heeft, trakteert ze twee keer per jaar alle collega’s van het bedrijf, inclusief haar baas. “Ja, dan gaan we allemaal samen lekker eten in een gezellig restaurant: super voor de teamspirit!
En waar zitten de addertjes dan?
Niets is gratis, dus waarom zou een FamilyCard dat wel zijn? We vroegen het Wim Willems (36), oprichter van FamilyCard. “FamilyCard is 100% gratis en zal dat ook altijd blijven. Wij verdienen ons geld immers dankzij reclame inkomsten, waardoor we het platform volledig gratis kunnen houden. Bovendien worden alle data veilig opgeslagen en in onze privacy verklaring staat glashelder omschreven dat deze nooit doorgegeven of doorverkocht zal worden aan derden.” De Aalsterse startup heeft trouwens ambitieuze plannen: “We willen eerst België veroveren, en hebben al plannen gemaakt voor Frankrijk en Duitsland. Dat ons concept aanslaat, is duidelijk. We hadden 9 maand na lancering al meer dan 30.000 leden en dat aantal blijft maar stijgen,” aldus Willems.
Tijdelijk aanbod: word lid en ontvang 5 €
Wie meer info wenst, kan een kijkje nemen op www.familycard.be. Nu tijdelijk krijgen nieuwe leden er €5 tegoed op hun account (nvdr).