België is het fileland bij uitstek. Geen wonder dat Mercedes-Benz in ons land onderzoek deed naar onze favoriete bezigheden wanneer we met z’n allen aan het aanschuiven zijn.
De populairste fileactiviteit is luisteren naar de radio. 84 % van de deelnemers aan de enquête kiezen voor deze vorm van entertainment wanneer ze vaststaan in het verkeer. Vooral vrouwen (54%) durven wel eens mee te zingen in de auto. Bij mannen is dat 28%.
Gluren uit verveling
De radio wordt op de voet gevolgd door mensen aanstaren die ook in de file staan (55%). Wanneer er echt niks te beleven valt in de auto zijn mannen (31%) iets sneller geneigd om te vloeken op het stilstaande verkeer dan vrouwen (25%).
Het goede nieuws is dat slechts 7% op sociale media zit in het verkeer. Meer Belgen maken zich schuldig aan bellen (12%) en sms’en (11%). Een andere activiteit die je eigenlijk niet zou mogen doen achter het stuur is eten en drinken, al baant 23% zich toch al smakkend en slurpend een weg door de file.
Bron: Feeling
Het bericht Zo doden Belgen de tijd in de file verscheen eerst op Metro.