Filling Pieces is een in Amsterdam gevestigd luxury-streetwearmerk, opgericht in 2009 door eigenaar en creative director Guillaume Philibert. Het merk wil met zijn eigen kijk op luxury-streetwear een brug slaan tussen culturen en gemeenschappen. Sinds de oprichting heeft Filling Pieces een internationale community opgebouwd van artiesten, performers en creatievelingen die het merk dragen als een vorm van loyaliteit aan de waarden van diversiteit en inclusie.
«We hebben een collectie voor ogen die door iedereen gedragen kan worden, ongeacht hoe iemand zich identificeert», zegt Philibert. «Ze richt zich op mensen die niet bang zijn voor zelfexpressie, die zich niet schikken naar de voorgeschreven normen, mensen die trouw zijn aan hun eigen identiteit en daar helemaal in opgaan.»
15 genderless stuks
De ‘You are invited’-capsulecollectie bestaat uit 15 stuks: 6 ready-to-wear-items en 9 met de hand gemaakte schoenmodellen. Hiertoe behoren de iconische items van Filling Pieces: sneakers, loafers en laarzen in de maten 35-46, een genderless korset, een leren broek en gilet, een gebreide coltrui en een athletic longsleeve in de maten XS-XXL.
Dit artikel verscheen eerst op Metro: https://nl.metrotime.be/lifestyle/zalando-lanceert-genderneutrale-en-size-inclusive-collectie-met-streetwearmerk-filling-pieces