Met twee kan je meer dan alleen. Dat geldt ook voor ontwerpers en modehuizen. Daarom slaan ze geregeld de handen in elkaar voor een nieuwe collectie.
L’Oréal Paris x KARL LAGERFELD
Twee iconische merken uit Parijs bundelen de krachten voor deze make-upcollectie voor rock-chicks. De collectie bestaat uit een mascara, eyeliner en zes tinten lipstick en is een eerbetoon aan de overleden modeontwerper. Het zwart-witte design staat immers voor Lagerfelds signature look met zwarte zonnebril en witte kraag. De producten zijn vanaf vandaag te koop op de webshop van Di en liggen vanaf 25 september ook bij Di in de winkelrekken.
Weekday x Lee
Het merk Lee mag zichzelf de koning van de jeans noemen. Al sinds 1889 gaan ze aan de slag met denim. Modeketen Weekday maakt van die kennis slim gebruik door samen 22 stuks uit te brengen, waaronder enkele unisex exemplaren. Het werd een urban collectie die inspeelt op de oversized nineties trend. Je shopt de collectie online en in de Weekday-winkels in Brussel, Leuven, Gent en Antwerpen Kammenstraat.
Veritas x Veronique Branquinho
Veritas lanceert een exclusieve collectie met modeontwerpster Veronique Branquinho. De collectie bestaat uit een serie handtassen en panty’s, maar ook veertien kledingstukken die je zelf nog moet maken. Dit is trouwens de eerste keer dat een Belgische ontwerper van wereldniveau haar eigen patronen deelt. Voor de campagnefoto’s stonden vier moeder-dochterduo’s model, wat een heel ontroerend resultaat oplevert. Deze samenwerking kan je online en in de Veritas-winkels bemachtigen vanaf 25 oktober.
Janne Vandevelde
Het bericht TIPS & TRENDS. 3 x opvallende samenwerkingen in modeland verscheen eerst op Metro.