Wie bij Starbucks een koffie bestelt, krijgt die geserveerd in een gepersonaliseerde beker. Het enige probleem? Er worden vaak fouten gemaakt tegen de spelling van de naam. En ook stotterende klanten hebben het niet altijd even gemakkelijk in de koffiezaak.
Dat mocht de Amerikaanse Sam aan den lijven ondervinden toen hij samen met zijn vriendin Tan een bezoekje bracht aan een Starbucks-filiaal in Philadelphia. Sam stottert, waardoor hij niet goed uit z’n woorden kwam toen hij zijn naam opgaf. Daarop vond de barrista het nodig om spot met hem te drijven. “Oké, S-s-s-Sam antwoordde ze, waarop ze SSSam op zijn beker noteerde.
Klachtenmail
Omdat Sam zich door die actie nogal aangevallen voelde, besliste hij om een berichtje te sturen nar de klantenservice van het bedrijf. Die stuurde hem een standaardantwoord en een coupon van vijf dollar, maar van een verontschuldiging was geen sprake.
“De koffieketen miste duidelijk mijn punt. Ik wilde duidelijk maken dat ik onheus behandeld ben, dat ze Sams naam fout spelden, zal hem worst wezen”, aldus vriendin Tan. Zij postte het voorval ook op facebook, waarbij ze in de bres sprong voor mensen die net als Sam last hebben van een spraakgebrek.
Medewerkster ontslagen
Dat bericht werd gretig gedeeld op sociale media, waardoor Starbucks genoodzaakt werd om te reageren. “Onze eerste reactie was ‘niet ideaal’”, klinkt het bij de keten. Intussen is de bewuste medewerkster ontslagen.
Het bericht Starbucks zet medewerkster die spot dreef met stotterende klant op straat verscheen eerst op Metro.