Wordt dit de nieuwe voedseltrend? De Donug is de combinatie van een kipnugget en een donut. In plaats van het traditionele glazuur wordt de snack bedekt met een saus. Er is keuze tussen een kazige Dijon bechamel, een gouden Japanse curry met mozzarella en een hete chilisaus.
De magische snack werd gecreëerd door Grag Garrick. De man is oorspronkelijk uit Schotland, maar woont tegenwoordig in Melbourne, Australië. Hij stelde zijn hapje voor op de tv-show ‘Shark Tank’, de Amerikaanse versie van het Vier-programma ‘Leeuwenkuil’. Daarin stellen ambitieuze ondernemers hun werk voor aan een panel van vijf mogelijke investeerders.
In elke friettent
Op het eerste zich lijkt de combinatie van donuts en kipnuggets nogal vreemd, maar dat is het niet. “Er is niks zoets aan. De snack is volledig hartig”, legt Crag uit. De Donug bestaat voor 98% uit kip gemend met een unieke en geheime kruidenmix.
“Ik wil dat dit de nieuwe gekke voedseltrend wordt en dat Donugs op elk sportterrein en in elke friettent worden verkocht”, zegt Crag. Voorlopig is de snack enkel in Australië verkrijgbaar, maar als alles goed gaat, hoopt Crag zijn hapje ook in de rest van de wereld te kunnen verkopen.
Het bericht Schotse uitvinder lanceert ‘Donug’: een kippennugget en donut ineen verscheen eerst op Metro.