Millenials hebben moeite met gezond snacken en voelen zich daar schuldig over. Dat is een van de conclusies uit een enquête die in opdracht van Coca-Cola werd uitgevoerd. Daaruit blijkt ook dat traktaties op het werk heel moeilijk te weerstaan zijn.
Lees je dit artikel met een Twix in je mond? Dan is er geen reden om te schamen, maar je bent allesbehalve alleen. Belgen eten gemiddeld negen snacks per week. Zo’n 40% onder ons snackt dagelijks en voor de helft van de landgenoten is de werkvloer de vaste plek om te snacken. Dat blijkt uit een rondvraag van Coca-Cola bij 1.000 werkende Belgen tussen 18 en 60 jaar oud.
Daaruit blijkt ook dat vooral mannen en millenials het meest naar ongezonde snacks nemen. Vier op de tien landgenoten pakt het wel gezond aan, met bijvoorbeeld een stuk fruit in plaats van een snoepreep. In die groep bevinden zich vooral vrouwen en oudere generaties.
Planning is moeilijk
Een evenwicht of regelmaat vinden in hun snackgedrag blijkt moeilijk voor de Belgen. Zo’n 45% voelt zich schuldig over hoeveel ze snacken, over hoe groot hun porties dan zijn (49%) en over wat ze dan eten (54%). Een derde van de Belgen zou graag regelmatiger omgaan met snacks. Slechts een kwart plant zijn tussendoortjes in en de helft van de bevraagden kan niet weerstaan aan snacks op het werk.
Het bericht Millenials kunnen niet van de ongezonde snacks afblijven verscheen eerst op Metro.