De bekende koek LEO wordt dit jaar 80 jaar oud en ter ere van die verjaardag lanceert het moederbedrijf Mondelēz International een nieuw limited edition wafertje genaamd LEA. Een deel van de opbrengst van de verkoop van LEA wordt gedoneerd aan de vzw Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker.
Op je 80 nog in het huwelijksbootje treden, het is niet veel mensen gegeven. Toch is dat wat de koek LEO deze week overkomen is. De bekende snack trouwde in de Plantentuin in Meise met LEA, een limited edition wafertje dat door moederbedrijf Mondelez International naar aanleiding van de tachtigste verjaardag op de markt is gebracht. Een deel van de opbrengst van de verkoop ervan gaat naar de strijd tegen borstkanker.
(lees verder onder de foto)
Vulling van frambozen
Het LEA-koekje ligt nu in de winkelrekken van de supermarkten en is gehuld in witte chocolade en heeft een roze frambozenvulling, verwijzend naar Pink Ribbon. De vzw zet zich al meer dan 25 jaar wereldwijd in voor de preventie en sensibilisering van borstkanker en de ondersteuning van patiënten. Sinds 2007 is Pink Ribbon vzw actief in België met projecten zoals De Roze Mars in de maand mei, een preventiecampagne om beweging aan te moedigen en de Mammoquiz, een vragenlijst om mensen te informeren over borstkanker.
“Op dit moment vechten er in ons land maar liefst 100.000 vrouwen, samen met hun directe leefomgeving, tegen de ziekte. Het blijven onthutsende cijfers. Wij vinden de doelstellingen en acties van Pink Ribbon noodzakelijk, daarom steunen wij ten volle het doel van Pink Ribbon”, aldus Annick Verdegem, Corporate Affairs Manager van Mondelēz Belgium.
Het bericht LEA, vrouw van LEO-koek, steunt strijd tegen borstkanker verscheen eerst op Metro.