Het Franse modemerk Lacoste heeft al jaar en dag een krokodil als mascotte, maar daar komt verandering in. Tien van de meest bedreigde diersoorten krijgen tijdelijk een plaatsje op een nieuwe collectie T-shirts.
Lacoste gaat een samenwerking aan met de International Union for Conservation of Nature (IUCN). De campagne “Save our species” zal tien bedreigde diersoorten in de kijker zetten op de kledinglijn van het bekende modemerk. Het aantal shirts dat beschikbaar is voor verkoop komt overeen met het aantal bedreigde dieren dat nog in het wild leeft. Er zijn in totaal 1775 shirts gemaakt: daarvan vind je onder andere 30 Vaquitas (een soort bruinvis) en 450 exemplaren met de Anegada Rock Iguan (hagedis).
Krokodil
De krokodil staat al meer dan 85 jaar op de kledingstukken van Lacoste en is een eerbetoon aan oprichter René Lacoste. Hij werd de krokodil genoemd vanwege zijn vastberadenheid op het tennisveld. Wie graag een T-shirt met één van de bedreigde diersoorten wil hebben, moet wel stevig wat geld neertellen. Je betaalt gemiddeld 150 euro per kledingstuk.