Voor fashionistas is Chiara Ferragni al lang geen nobele onbekende meer. De Italiaanse opende onlangs een winkel in de Marais in Parijs. Van debuterende blogger tot succesvol ondernemer: zo deed ze het.
The Blonde Salad
In 2009 richtte Chiara samen met haar toenmalige vriend Riccardo Pozzoli de blog ‘The Blonde Salad’ op. Ze deed dat naar eigen zeggen “gewoon om mijn foto’s met anderen te delen.” De site moest een inspiratiebron voor modeliefhebbers worden. Op korte tijd groeide ‘The Blonde Salad’ uit tot de populairste blog van Italië.
The Chiara Ferragni Collection
Intussen kreeg ze ook op Instagram steeds meer volgers. In 2012 kreeg ze de kans om een eigen schoenencollectie te ontwerpen, ‘The Chiara Ferragni Collection’. Dat merk bestaat nog steeds en werd uitgebreid met kleding en accessoires.
Erkenning als blogger en Instagrammer
Op Instagram bereikte ze in 2013 de mijlpaal van 1 miljoen volgers. Dat leverde haar samenwerkingen op met onder andere Superga en Steve Madden. Om vervolgens in 2015 uitgeroepen te worden tot ‘Most Influential Blogger’ door Marie Claire. Ze haalde ook de ’30 under 30′-lijst van Forbes, zowel in de categorie ‘Fashion’ als ‘Art & Style’.
Echtgenote en moeder
Het afgelopen jaar was goedgevuld voor Chiara Ferragni. In 2017 vroeg haar vriend, rapper Fedez, haar ten huwelijk. In 2018 beviel ze van hun zoontje Leoncino Mio en trouwde het koppel ook effectief.
Flagship stores
Chiara opende haar eerste flagship store in 2017 in haar thuisstad Milaan. Daarna waren de Chinese steden Shanghai en Chengdu aan de beurt. Afgelopen week opende ze ten slotte een winkel in de Parijse wijk Marais – voor ons het makkelijkst bereikbaar. Ook als je een tripje naar China op de planning hebt staan voor 2019, is er goed nieuws: er openen volgend jaar maar liefst veertien nieuwe vestigingen.
Het bericht Blogger Chiara Ferragni opent winkel in Parijs verscheen eerst op Metro.