Smaken verschillen, en dat geldt ook voor auto’s. De ene rijdt met een eenvoudige Fiat terwijl de ander opteert voor een duurdere BMW. Nu blijkt dat iemands karakter een rol speelt in de keuze voor een automerk.
De Finse wetenschapper Jan-Erik Lönnqvist wilde nagaan of er een link is tussen bepaalde automerken en karaktereigenschappen van mensen. Hij analyseerde ongeveer 1900 deelnemers aan de Universiteit van Helsinki en kwam tot de conclusie dat er inderdaad een verband is.
Meer verkeersovertredingen
Zo zouden bestuurders van BMW, Mercedes en Audi narcistisch, egoïstisch, irritant en koppig zijn. Bovendien zouden ze tevens minder veilig rijden en vaker verkeersovertredingen begaan dan andere bestuurders.
Met andere woorden: de volgende keer dat een BMW-chauffeur alwéér niet pinkt bij het afslaan, vergeef je het hem/haar best. Het ligt immers aan hun karakter…
Het bericht Bewezen: mensen die met DEZE automerken rijden, zijn egoïstisch en irritant verscheen eerst op Metro.