Wil je dat je merk succesvol wordt en blijft, dan is het belangrijk om in te spelen op de emotionele band met je klanten. Alleen op die manier kan je garanderen dat ze je merk trouw blijven. Marketingbureau MBLM onderzocht met zijn Brand Intimacy Study welke merken klanten het nauwst aan het hart liggen.
Om een goed beeld te krijgen van de situatie, ondervroef MBLM 6.200 consumenten tussen de 18 en 64 jaar in de Verenigde Staten, Mexico en de Verenigde Arabische Emiraten. Ze onderscheidden daarbij twee categorieën: ‘gewone’ merken en luxemerken. Een snelle analyse leert ons dat vooral technologiereuzen, automerken en juwelenlabels het goed doen. Zo figureren onder andere Apple, YouTube en Netflix in de top tien en bij de luxelabels doen Rolex, Cartier en Tiffany & Co. het dan weer zeer goed.
Top tien
- Disney
- Apple
- Amazon
- Chevrolet
- Netflix
- Harley-Davidson
- PlayStation
- YouTube
- Ford
- Chick-fil-A
Luxe top tien
- Rolex
- Cartier
- Tiffany & Co.
- Chanel
- Jaguar
- Louis Vuitton
- Gucci
- Prada
- Land Rover
- Burberry
Het bericht Aan deze merken zijn klanten het meest gehecht verscheen eerst op Metro.