Wie geregeld naar de serie ‘Thuis’ kijkt, weet meteen wat een Slurfke is. Het is het streekbier dat het personage Eddy brouwde. De makers brachten het fictieve bier twee jaar geleden op de markt en verkochten al meer dan 1.154.500 stuks. Nu brengt de populairste soap van Vlaanderen een volledig ‘Thuis’-ontbijt uit.
Het ontbijt bestaat uit choco, confituur, peperkoek en speculoos. Ze dragen allemaal het Thuis-logo en kosten samen 12,80 euro. Nu zijn de producten enkel verkrijgbaar bij 330 bakkers en speciaalzaken, maar binnenkort zullen de zoetigheden overal verkocht worden.
Niet op tv
Veel van de ‘Thuis’-kijkers kijken samen met hun familie naar de serie. “We zochten naar een product dat hetzelfde gevoel van gezelligheid kon oproepen. Zo kwamen we uit bij het ontbijt”, zegt ‘Thuis’-producer Hans Roggen aan Het Laatste Nieuws. Al zullen de producten niet te zien zijn in de serie zelf. “Dat recht houden we over aan de kijkers”, besluit Roggen.