Kinderkanaal Ketnet en radiozenders MNM en Radio 2 lanceren vandaag een nieuwe editie van STIP IT, de antipestcampagne. Dat doen ze met het nummer ‘Dromen’ van #LikeMe-sterren Lotte De Clerck en Francisco Schuster. Ook wrapper Sarah Mouhamou, MNM-dj Brahim Attaeb en Radio 2-presentatrice Karolien Debecker zijn boegbeelden voor de jaarlijkse actie.
De STIP IT-boegbeelden – STIP staat voor ’Samen Tegen Iemand Pesten’ – werden bekendgemaakt bij ‘Kingsize Live’ op Ketnet. Sarah Mouhamou, Brahim Attaeb en Karolien Debecker roepen heel Vlaanderen op om vier stippen op de hand te zetten als teken van steun aan de actie. Francisco Schuster en Lotte De Clerck van het Ketnet-programma #LikeMe zijn de muzikale boegbeelden van de actie, met het themanummer ’Dromen’.
Kinderen en volwassenen
De VRT organiseert STIP IT al sinds 2012. MNM en Radio 2 worden dit jaar voor de tweede keer betrokken bij de actie. Naast kinderen kunnen immers ook volwassenen te maken krijgen met pestgedrag, klinkt het.
STIP IT is dit jaar voor het eerst de grens overgestoken naar Nederland, waar het kinderkanaal van de Nederlandse publieke omroep NPO Zapp afgelopen week van start ging met een eerste STIP IT-actie.
Vlaamse week tegen pesten
Van 10 tot en met 18 februari vindt de jaarlijkse Vlaamse week tegen pesten plaats. Kinderen, scholen, jeugdbewegingen en sportverenigingen zetten zich dan extra in tegen pesten.
Dit artikel verscheen eerst op Metro: https://nl.metrotime.be/entertainment/likeme-sterren-lanceren-antipestactie-stip-it-met-dromen