HomeNieuwsEntertainmentJames Cooke lanceert eigen cosmeticalijn Smoet

James Cooke lanceert eigen cosmeticalijn Smoet

Na zijn succesvolle passage als ‘side kick’ van Gert Verhulst in ‘Gert Late Night’ en zijn rol in de succesmusical ’40-45′, heeft James Cooke zich in een nieuw avontuur gestort. Hij lanceerde gisteren in Gent zijn cosmeticalijn Smoet, in aanwezigheid van een grote schare BV’s.

“Het is een do-it-yourself-concept”, legt Cooke uit aan Het Nieuwsblad. “Je stelt je schoonheidsproduct zelf samen, zoals Hello Fresh dat doet voor maaltijden. Je vertrekt vanuit een basiscrème, daarna kan je verschillende geurstoffen en oliën toevoegen. Zo creëer je een crème die helemaal van jou is. Het is een beetje knutselwerk.” Het project vond zijn oorsprong tijdens de opnames van ‘Gert Late Night”. “Ik zat bijna dagelijks in de make-upstoel. Dat heeft mijn huid geen goed gedaan, ik ondervond heel veel irritaties. Ik wou een crème vinden die echt bij mij paste.”

Uiteindelijk ging Cooke te rade bij twee vrienden. “Michaël Hillewaert en Annelies Awouters ken ik al heel lang. Zij werken al jaren in de farmaceutische sector. Toen ik mijn probleem aan hen uitlegde, antwoordden ze dat ik gewoon mijn eigen potje moest maken.” Het duo broedde al langer op het doe-het-zelfidee. “Eigenlijk was ik hun proefkonijn”, lacht Cooke.

Cooke produceert de crèmes logischerwijze niet zelf, maar fungeert wel als het uitgangbord van Smoet. De producten zijn trouwens geschikt voor iedereen: jong, oud, vrouwen én ook mannen. “Ik wil het taboe doorbreken dat er hangt rond cosmetica voor mannen”, zegt James. “Een man mag er toch ook goed uitzien?”

“Altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen”

Met de hulp van Hillewaert en Awouters vond Cooke na lang zoeken zijn ideale crème. “Ik had het niet meteen verwacht, maar het beviel mij heel goed.” Kort daarna viel de vraag: had hij geen zin om mee te stappen in het project? “Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, en nu ging het over iets waar ik persoonlijk erg veel voeling mee had. Dus ik dacht: Waarom niet?”

Alle producten zijn te vinden op Smoet.be. “De vrijheid die ermee gepaard gaat, vind ik heel leuk”, vertelt Cooke. Voor wie nog meer vrijheid wenst, zijn er op de website een heleboel recepten te vinden. “Het ziet er op het eerste gezicht misschien wat ingewikkeld uit, maar dat valt eigenlijk heel goed mee. Ik heb de producten zelf uitgeprobeerd en ik was er direct mee weg. En ik ben echt geen held achter de kookpotten. Als ik het kan, kan iedereen het.”

#Smoet

In de mooi aangeklede Holy Food Market te Gent viel je gisteren haast over de eindeloze rij modieuze BV’s en influencers. Hieronder enkele sfeerbeelden.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

@jamescooke1984 zorgt voor alles! Nu ook voor je huid. Proficiat met je eigen verzorgingsproducten    . @smoet.be #cookyourcream

Een bericht gedeeld door Jani Kazaltzis (@janikazaltzis) op

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Thx @smoet.be @jamescooke1984 for having us!

Een bericht gedeeld door Annelien Coorevits (@anneliencoorevits) op

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Date night with the hubby ❤ #smoet #skincare #allorganic #diy #cookyourcream #chooseyourfragrance #greatconcept GOOD LUCK @jamescooke1984 @smoet.be

Een bericht gedeeld door Katja Retsin (@katjaretsin) op

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Dikke proficiat met de lancering van Smoet liefke #smoet #skincare www.smoet.be

Een bericht gedeeld door Kelly Pfaff-Gooris  (@kellypfaffg) op

Het bericht James Cooke lanceert eigen cosmeticalijn Smoet verscheen eerst op Metro.

Populaire Artikels

NIEUWSBRIEF

Elke dag het leukste nieuws in jouw mailbox ontvangen?

Gelijkaardige Artikels