Een Australische vrouw is niet te spreken over een opmerking van een Aldi-werknemer. Die vroeg haar om in het vervolg een karretje te nemen zodat ze haar boodschappen sneller kon wegsteken.
De vrouw deelde haar frustratie in de Facebookgroep Aldi Mums. “Ik ging net naar Aldi om wat dingen te kopen voor het avondeten. Tien items. Toen de kassamedewerker de items scande en ik ze in een zakje stak, zei hij het volgende: ‘Neem de volgende keer een karretje om je boodschappen in te steken’. Hij bedoelde ermee dat het niet snel genoeg voor hem ging. Ik was gedegouteerd door zijn opmerking. Ideetje voor Aldi: als je wil dat het sneller vooruit gaat, zorg er dan voor dat je meer kassa’s hebt, of een snelkassa voor mensen die weinig items kopen, of een zelfbedieningskassa”, schreef ze.
Belachelijk
Heel wat mensen waren het eens met haar. “Dat is belachelijk, en al zeker voor het aantal items dat je kocht. Mocht je grote inkopen doen, dan is het iets anders”, “Een beetje idioot om een gigantische kar te moeten gebruiken als je items perfect in een zakje kunnen”, en “Ik kocht ooit eens drie items en zelfs toen zei een medewerker hetzelfde. Ik lachte er eens mee”, klinkt het onder meer.
Een voormalige Aldi-medewerker vond dat de vrouw overdreef. “De werknemers moeten klanten aanmoedigen om karretjes te gebruiken om tijd te besparen aan de kassa. Die man deed gewoon zijn werk”, luidt het.
Geen verplichting
Een woordvoerder van Aldi Australië reageerde op het ‘incident’ en zei dat het gebruik van een karretje geen verplichting is, maar dat het aangeraden wordt als er meerdere items gekocht worden om tijd uit te sparen aan de kassa.
Het bericht Vrouw gedegouteerd door DEZE opmerking van kassamedewerker in Aldi verscheen eerst op Metro.