Een Nederlandse man is wel heel vrijgevig geweest tijdens zijn laatste cafébezoek. De klant rekende 3.800 euro af voor een wijntje, in plaats van 3.80 euro. De horeca-zaak vermoedt dat het om een fout gaat.
“Nu valt de nieuwe wijn in de smaak, maar dit lijkt ons toch wat overdreven als fooi”, schrijft één van de medewerkers op de Facebookpagina van café de Groene Engel. De bedoeling was dat een klant 3,80 euro zou betalen voor een wijntje bij het cultuurpodium. Nadat een medewerker het bedrag had ingetoetst op de betaalautomaat, drukte hij of zij niet op enter.
Bij de Groene Engel vermoeden ze nu dat de klant direct zijn pincode intoetste, op enter drukte en daarna nog een keer de pincode intoetste om de betaling te bevestigen. Achter het te betalen bedrag is dus een deel van de pincode komen te staan, waardoor het bedrag verhonderdvoudigd is.
Oproep op Facebook
Het cultuurpodium heeft nog geen contact gehad met de klant en doet daarom nu een oproep op Facebook om erachter te komen wie het precies is. In verband met privacy kunnen ze niet het hele rekeningnummer van de klant zien. “Controleer even je bankrekening en stuur ons een bericht met een printscreen van de overschrijving, dan storten wij het bedrag terug.” Morgen gaat de Groene Engel contact opnemen met de bank om te achterhalen wie de ‘gulle’ persoon precies was.
Het bericht Oeps. Klant betaalt per ongeluk 3.800 euro voor een glaasje wijn verscheen eerst op Metro.