Het klinkt als een grap, maar het is echt waar. Millennials kunnen in het Verenigd Koninkrijk 33% korting krijgen op hun treintickets als ze een avocado tonen. Het idee komt van spoorwegmaatschappij Virgin Trains
Millennials (jongeren geboren tussen 1980 en 2000) in het Verenigd Koninkrijk kunnen sinds kort een speciale kaart kopen: de Millennial Railcard. Voor ongeveer 34 euro kunnen jongeren het hele jaar lang een fikse korting krijgen op bepaalde trajecten. Er werden 10.000 kaarten voorzien, maar dat was veel te weinig. Binnen de kortste keren waren ze volledig uitverkocht, dus kwam het bedrijf met een creatieve oplossing.
Cultsymbool
Reizigers die aan de criteria voldoen om zo’n kaart te krijgen, kunnen hun korting op een andere manier opeisen. Als ze aan het loket een avocado laten zien, gaat er alsnog één derde van de ticketprijs af.
De keuze voor de groene vrucht was snel gemaakt. Avocado’s zijn razend populair bij de jongvolwassenen en ondertussen uitgegroeid tot een cultsymbool van een nieuwe generatie. “Nadien kunnen ze de #Avocard opeten als gezonde snack”, verduidelijkt Virgin nog.
Het bericht Korting op treinticket als je advocado toont verscheen eerst op Metro.