De Amerikaanse fastfoodketen Kentucky Fried Chicken pakt uit met een opvallende reclamecampagne. Koppels die hun pasgeboren kind de naam van de stichter geven, maken kans op een geldprijs van 11.000 dollar of zo’n 9.500 euro.
KFC staat erom bekend agressieve campagnes te voeren en dat is dit keer niet anders. De kippenboeren vragen aan klanten die een kindje verwachten, om de kleine spruit Harland te noemen. Wie dit doet, maakt kans op een geldprijs van 11.000 dollar of zo’n 9.500 euro.
Stichter KFC
Natuurlijk vragen ze aan KFC-liefhebbers niet eender welke naam. Hartland is de naam van de oprichter van Kentucky Fried Chicken. Verder is er nog een specifieke regel verbonden aan de wedstrijd. Je maakt alleen kans op het geld als je kindje ook nog eens is geboren op 9 september, niet toevallig de verjaardag van KFC-stichter Harland Sanders. Vervolgens worden alle kanshebbers in een grote pot gedaan en trekt een onschuldige hand de winnaar. Het geld is mooi meegenomen, maar of je nakomeling echt zo blij gaat zijn met zijn of haar naam, dat is een andere vraag.
Het bericht KFC geeft geldprijs aan kersverse borelingen met de naam ‘Harland’ verscheen eerst op Metro.