Een Amerikaans reclamebureau heeft tijdens hun laatste campagne een serieuze flater begaan. Blanke leerlingen kregen op hun klassenfoto plots een gloednieuwe huidskleur. De studenten waren ineens een stuk donkerder.
De Franse Émile Cohl-academie huurde een Amerikaans reclamebureau in om de naamsbekendheid van de school te vergroten. Dat is aardig gelukt, maar hoogstwaarschijnlijk niet op de manier die zij voor ogen hadden. De Franse kunstacademie gaat namelijk uitbreiden naar Los Angeles en wilde alvast studenten werven voor de nieuwe vestiging.
Klasfoto
Studenten van de school zagen hun klasfoto ineens online staan en trokken aan de alarmbel. De leerlingen kregen namelijk een donkerder kleurtje. Inmiddels is de foto van de website verwijderd en zegt de academie in een verklaring dat zij niets wisten van deze actie. Volgens henzelf hoeven ze absoluut geen foto’s te manipuleren om te laten zien dat ze openstaan voor de wereld zoals die is.
[Thread dénonçant le blackwashing de l’école Emile Cohl de Lyon]
Je partage la publication d’un pote qui souhaite préserver son anonymat dans le milieu :
— Kelsi Phụng (@kelsiphung) September 7, 2018
Het bericht Amerikaans reclamebureau maakt leerlingen plots donkerder verscheen eerst op Metro.