In een contactcenter werken is niet iedereen gegeven, maar Sarah voelde zich er meteen als een vis in het water. «Je kan mensen rechtstreeks helpen, je kan klaarheid scheppen. Onze collega’s zetten alles op alles om de mensen die ons contacteren zo goed mogelijk te helpen.»
Leren én groeien
Vijf jaar geleden deed Sarah met succes mee aan een selectie voor teamcoach bij het contactcenter. In plaats van zelf de telefoon en de mailbox te bemannen, ondersteunt ze nu haar collega’s, zodat die hun job zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Daar werd ze grondig voor opgeleid. Bij de stad kan elke medewerker sowieso continu leren via een uitgebreid opleidingsaanbod. Bovendien looft Sarah de werkzekerheid, de work-life balans én de verloning bij Stad Antwerpen.
Mits de juiste ambitie is verandering van functie bij de stad geen probleem. «Ik ben een van die uitzonderlijke ‘diehards’ die al bijna zeventien jaar op dezelfde dienst werkt. Dat is toch een mooi bewijs dat ik mijn job graag doe. Het blijft me boeien.»
Ook interesse om mee te bouwen aan een straffe stad? antwerpen.be/vacatures