HomeJobLottery Club, de warmste club van het land

Lottery Club, de warmste club van het land

Spelers verwennen, de band aanhalen met de verschillende verkooppunten en tegelijkertijd de acties en missie van de Nationale Loterij dichter bij de speler brengen? Met Lottery Club vangt de Nationale Loterij niet twee, maar drie vliegen in één klap.

Lottery Club is het voordelenprogramma voor de spelers van de Nationale Loterij. Elke maand krijgen ze een korting of een gratis product dat ze kunnen afhalen in hun favoriete verkooppunt. Constant lopen er wedstrijden waar leden kans maken op tickets voor een concert of sportwedstrijd of een andere exclusieve ervaring. Lid worden is helemaal gratis en er geldt geen aankoopverplichting.

Laurens Lories

“Midden 2016 zag Lottery Club het levenslicht en sindsdien proberen we de warmste club van het land te zijn. Dit gaat verder dan onze spelers maandelijks cadeautjes te geven die ze kunnen inwisselen in hun verkooppunt. We willen onze 300.000 leden bedanken door hun ervaringen cadeau te doen die ze nooit zullen vergeten: een ontbijt met de spelers van Club Brugge of Standard, een vip-arrangement van een wielerwedstrijd, proeven van cultuur in BOZAR of tickets voor een evenement zoals Cirque du Soleil. In 2017 werden zo meer dan 4.000 tickets verdeeld. Op die manier betrekken we onze leden ook bij de acties van de Nationale Loterij”, vertelt Laurens Lories, die aan het hoofd van Lottery Club staat.

Ondersteunen van de maatschappij

Jaarlijks spelen meer dan 6,5 miljoen mensen minstens één keer met de producten van de Nationale Loterij. Dankzij de inzet van al de spelers, kan meer dan 320 miljoen euro terug geïnvesteerd worden in ons land. Via subsidies en sponsoring ondersteunen we maatschappelijke projecten en organisaties die onze hulp kunnen gebruiken. Elke maand zetten we in Lottery Club één organisatie in de kijker. Via Lottery Club kunnen leden onze missie en werking echt beleven.

Lottery Club is geen loyaliteitsprogramma in strikte zin. “Bij loyaliteitsprogramma’s geldt de regel, hoe meer je koopt, hoe meer je krijgt. Dat is bij ons niet het geval. Lid worden is gratis, iedereen krijgt één cadeautje per maand en je kan aan tal van wedstrijden deelnemen.”

“Lottery Club stelt de speler centraal. Daarom werken we dagelijks nauw samen met collega’s uit verschillende afdelingen: marketing, retail, sponsoring, subsidies… Hun enthousiasme en expertise is de sleutel om de warmste club verder uit te bouwen.”


3 redenen waarom Lottery Club uniek is én werkt:

  • Lottery Club is een voordelenprogramma. Inschrijven is gratis en er geldt geen aankoopverplichting.
  • Leden kunnen hun maandelijks cadeautje ophalen in één van de meer dan 6.000 verkooppunten van de Nationale Loterij. Zo wordt de band tussen de speler en de verkooppunten en producten versterkt.
  • De samenwerking tussen verschillende teams zorgt voor meer expertise en voeling met de spelers.

Meer info op lotteryclub.be

 

 

 


« Iedereen wint, ook de spelers steunen goede doelen »

Sarah Akajou, Subsidy Coordination

“Ik werk op de subsidieafdeling, waar we partners zijn van een heleboel verenigingen op het gebied van solidariteit, de strijd tegen armoede, wetenschappelijk onderzoek, het milieu, sport of cultuur. Met de slogan ‘Spelen is ook helpen’ proberen we spelers ervan bewust te maken dat we zoveel goede doelen alleen maar kunnen steunen dankzij hen. Ik leg de link met de Lottery Club, via de nieuwsbrief die we naar onze leden sturen. Elke maand zetten we een gesubsidieerde vereniging in de kijker. De maatschappelijke rol die de Nationale Loterij vervult dankzij haar spelers wordt zo heel concreet.”

 

« Nauwe samenwerking met IT is fundamenteel in een wereld van big data »

Jeroen Buntinx, Digital Campaign Management Lottery Club

“Binnen Lottery Club sta ik in voor de campaigning, superviseer ik de dataprocessen vanuit een business standpunt en verzorg ik de analyses en rapporteringen op CRM en campagneniveau. Hierdoor is er een nauwe samenwerking met de technische teams. We zetten immers de speler centraal in een wereld gedreven door data. In mijn vrije tijd ben ik een kunst- en cultuurliefhebber. Ik vind het dan ook geweldig dat we via Lottery Club leden warm kunnen maken voor culturele activiteiten allerhande.”

 

« Op evenementen kom ik te weten wat onze spelers boeit »

Tracey Hosdey, Sponsoring & Events Management

“Sponsoring vormt één van de belangrijke punten in het verhaal van Lottery Club. In dat kader bied ik als dossierbeheerder van – voornamelijk culturele – sponsordossiers een meerwaarde voor de Lottery Club community. Het is mijn missie om met onze partners unieke voordelen voor leden te onderhandelen en hun culturele uitstap echt speciaal te maken. Het interessantste aan mijn job zijn de ontmoetingen met spelers op evenementen. Zo leer je het snelst wat hen boeit en kan je daar ook op inspelen.”


Populaire Artikels

NIEUWSBRIEF

Elke dag het leukste nieuws in jouw mailbox ontvangen?

Gelijkaardige Artikels